vlasta logo vlasta logo

Na kole "Novou Anglií" - díl II.

English

Související odkazy jinam

Den 1.
Datum 4.9.1999
Vzdálenost [km] 100
Čas 5:00:00
Průměrná rychlost [km/hod] 20
Celkem [km] 100

V 10:30 jsem se vydal na svoji doposud nejdelší cestu. Z kempu jsem měl půjčen stan. Opět jsem zapomněl, že jsem zamknul kolo a podruhé jsem zničil zámek. Dráty VYDRŽELY! za což jim děkuji :-) .

Spal jsem za obcí Bingham u silnice č. 16

Den 2.
Datum 5.9.1999
Vzdálenost [km] 86
Čas 5:20:00
Průměrná rychlost [km/hod] 16
Celkem [km] 186

Ráno jsem byl pozván na snídani do domku, poblíž kterého jsem spal. Cesta začala nechutným stoupáním. K večeru jsem dojel k Moosehead Lake Region. Celý den bylo pěkně.

Nechal jsem se inspirovat jedním článkem a zkusil jsem si přivydělat sběrem plechovek - něco pro přírodu, něco pro mne. Během asi 1.5 hod jsem nasbíral (trvalo to méně než 5 minut)plechovky za $ 2,75.

Den 3.
Datum 6.9.1999
Vzdálenost [km] 32
Čas 1:47:00
Průměrná rychlost [km/hod] 17,6
Celkem [km] 219

Ráno jsem vylezl na Big Sguaw. Odpoledne se koupu v nedalekém View Pond. Jezero uprostřed lesů je menší a tím teplejší než Moosehead Lake.

Den 4.
Datum 7.9.1999
Vzdálenost [km] 72
Čas -:-:-
Průměrná rychlost [km/hod] -
Celkem [km] 292

Téměř celý den je ošklivo. Vypadá to jako na Šumavě při dešti. Jedu k Gulf Hagas , který je zván "Grand Canyon of the East". Poté, co jsem ujel asi 20km jsem byl zastaven u vstupní brány. Auta mohou pokračovat dále k 10km vzdálenému parkovišti, ale já na kole NE! Takže jsem neměl možnost toto místo navštívit.

Den 5.
Datum 8.9.1999
Vzdálenost [km] 83
Čas 5:12:00
Průměrná rychlost [km/hod] 16
Celkem [km] 375

Po deštivé noci se vyjasňuje. NavštěvujiLily Bay State Park, který se nachází na břehu Moosehead Lake. Pokračuji do Kokadjo. V obci jsem viděl 6 lidí, ale jak jsem se později dozvěděl, 3 byli turisté :-) .Končí zde také asfaltová silnice a dál na sever pokračuje pouze prašná štěrková cesta. Tato cesta je soukromá, ale otevřena veřejnosti. Vlastní ji papírenské firmy. Jak jsem se dozvěděl uprostřed "Golden Road" , cyklisté sem mají přístup zakázán. Jezdí zde velké trucky odvážející vytěžené kmeny, které mají absolutní přednost a podle toho take jezdí.

Místní lidé mi ríkali, že podél této silnice musím narazit na MOOSE - los, jeden z hlavních důvodů mé cesty. Bohužel, stále jsem je o vlásek míjel.

Den 6.
Datum 9.9.1999
Vzdálenost [km] 16
Čas
Průměrná rychlost [km/hod]
Celkem [km] 392

Přespal jsem u vodní nádrže a u přehrady potkal lovce medvědů, kteří právě dva čerstvě ulovené stáhli. Cestu jsem ukončil u hranice Baxter State Park v kempu Abon Pines. Kemp je na břehu řeky "West Branch Penobscot". Noc pro osobu stojí $5 , já jsem se prokázal řidičákem státu Maine a tak jsem dostal 20% slevu. Za tento kemp platíte pouze, pokud se potkáte se správcem.

Asi po 15 minutách vstupu do parku jsem nečekaně narazil na černého medvěda. Setkání bylo tak nečekané, že jsem neměl připravený fotoaparát. Medvěd se hrabal v zemi a byl tak 7 m vzdálen. Neodvážil jsem se dělat žádný hluk a tak jsem se asi po 20 sekundách raději vzdálil. Zde jsem si připravil foťák připravil, ale protože jsem na medvěda neviděl, už jsem se neodvážil znova k němu přiblížit.

Den 7.
Datum 10.9.1999
Vzdálenost [km] 0
Čas 0
Průměrná rychlost [km/hod] 0
Celkem [km] 392

Ráno prší, ale pak se vyjasňuje. Do parku mají pěší a cyklisté vstup zdarma. Ušel jsem asi 20 km po Appalachian trail. Bohužel jsem soby opět viděl v podobě teček na druhé straně rybníka. Odpoledne začalo prudce pršet. Seznámil jsem se s Katty & Ron z Pennsylvania. Ti mě svezli zpět do kempu. Pršelo pak celý den. Na svůj cíl - Mt. Katahdin si musím ještě počkat.

I, II, III, IV, V, VI,
TOPlist
Autor | Site Map | ©1996-2024 & disclaimer | info@vlasta.org | Aktualizováno: Listopad 2002 | DoporučeníNahoru