vlasta logo vlasta logo

Na kole "Novou Anglií" - díl V.

English

Související odkazy jinam

Den 22.
Datum 25.9.1999
Vzdálenost [km] 89
Čas 5:30:00
Průměrná rychlost [km/hod] 16
Celkem [km] 1356

Právě když chci začít balit stan, tak začne pršet. Naštěstí jen krátce. Zjistil jsem, že nejvyšší hora je odemne vzdálena kolem 80 km a já mám čas. Proto se rozhoduji, že ji zdolám taky. Znamená to místo jižního směru jet na severozápad a stále do kopců. Odpoledne vjíždím do Adirondacks projíždím nádherným údolím Keene Valley. Provoz aut zesílil, je tu ještě turistická sezóna. K večeru se vyjasňuje a Mt Marcy se vysvobozuje z oblačného závoje. Zítra má být pěkně.

Den 23.
Datum 26.9.1999
Vzdálenost [km] 14
Čas  0
Průměrná rychlost [km/hod]
Celkem [km] 1370

Celou noc svítí nádherně měsíc. Myslel jsem si, že mám dobrý spacák, zima mi neni, ale teplo taky zrovna ne. S prvními paprsky vylezu ven a jsem v šoku. Stan, kolo, prostě vše je totálně obaleno krunýřem námrazy. Později jsem se dozvěděl, že bylo - 3C.

U Indian Falls slézám skalku s jedním klukem. Chceme vyfotit vodopádek také zezdola. Během asi 5 minut prohodíme pouze par vět. Ten kluk tam je se soji holkou. Nahoře pak koukají do mapy, a tak jdu k ním,abych do ni nahlédl. Opět se bavíme, když v tom dívčina:" Řekni mu, že je to jen 7 mil" Já nevěřím svým vlastním uším!!! Zde, daleko na severu, daleko od vyhlášených n.p. a dalších atrakcí, potkám Čechy - Libora a Jitku. A tak jsem po zbytek dne nezavřel svá ústa a hlavně do Jitky stále hustil svoje zážitky, zacož se Ti Jitko zde znova omlouvám :-)

Během výstupu mě opět zdraví lidé:" Ahoj cyklisto, včera jsme Tě videli",.... Zde se také seznamuji s Bill Burrell. Několikrát se během dne míjíme. Večer se setkáváme na parkovišti a on se udiveně ptá, kam chci 5 minut před západem Slunce jet. Zda nejsem unaven,... a tak mu stručně vyprávím o své cestě, což vyústí v dohodu, že za dva dny ho navštívím v jeho ateliéru.

Den 24.
Datum 27.9.1999
Vzdálenost [km] 142
Čas 6:30:15
Průměrná rychlost [km/hod] 22
Celkem [km] 1512

Je pěkně, sjíždím asi 10 km úsek do Keene Valley. Zde dosahuji pravděpodobně svého rychlostního rekordu - 62,67 km/h. Koupu se v jezeře Schroon Lake, ale je už pěkně ledové, takže zde dlouho nezůstávám. k večeru přijížím do pěkného městečka Lake George. Zde se také nachází Fort Wiliam Henry - dějiště Posledního Mohykána.

Den 25.
Datum 28.9.1999
Vzdálenost [km] 65
Čas 3:10:15
Průměrná rychlost [km/hod] 21
Celkem [km] 1577

V 10:00 se otevírá brána Fort William Henry. Po prohlídce pokračuji na jih. Je zde vybudovaná cyklistická stezka, která navazuje na silnici č: 9 (9 + rozličná písmena)a vede podél celé Hudson River. Zastavuji v Glens Falls a černoch, který pracoval v městském parku mi ochotně pohlídal kolo. K večeru navštěvuji Bill v jeho ateriélu. Bill je hrnčíř. Později přijíždí také Jitka s Liborem. Společně shlédnem galerii jeho kamaráda Christopher Pierce.

Den 26.
Datum 29.9.1999
Vzdálenost [km] 21
Čas
Průměrná rychlost [km/hod]
Celkem [km] 1598

Dopoledne bereme kanoi a sjíždíme řeku Batten Kill Jak se dozvídám, Kill zde je z holandštiny a znamená něco jako potok. Odpoledne odjíždím, Bill zde není, a tak zamykám a klíč nechávám na domluveném místě. Na památku si odvážím keramický hrníček, který mi Bill věnoval.

Asi 5 km před Saratoga Springs žádám o vodu. Paní se mě ptá, odkud jsem a pak již volá svého otce - Pavol Hulka, druhogeneračního Slováka.

Den 27.
Datum 30.9.1999
Vzdálenost [km] 87
Čas 4:15:45
Průměrná rychlost [km/hod] 20
Celkem [km] 1685

Setkání končí až druhý den před polednem. Celé dopoledne pršelo. Před polednem přijíždím do Saratoga Springs - lázeňského městečka. Dříve sem jezdili hlavně bohatí obyvatelé NYC. Pokračuji po silnici č. 9 do Albany - hlavního města státu NY. Silnice je 4 proudová, ale je zde vyznačený pruh pro cyklisty. Tento pruh však končí několik km před městem a mám kliku, že přijíždím do města v 5 večer - provoz je opačným směrem.

I, II, III, IV, V, VI,
TOPlist
Autor | Site Map | ©1996-2024 & disclaimer | info@vlasta.org | Aktualizováno: Listopad 2002 | DoporučeníNahoru