vlasta logo vlasta logo

Velbloudí Safari

English

Související odkazy jinam

Snad každý turista, který zavítá do pouštního města Džaisalmér, využije příležitosti alespoň na chvilku uniknout městskému chaosu, hluku, smogu a špíně. Tuto příležitost nabízí Velbloudí safari (Camel safari). Téměř každý hotýlek ve městě nabízí zprostředkování takovéhoto výletu. Nebo můžete využít služeb společnosti:

Silk Route Tour's & Travels, Jindani Chowk, Near Airtel Office, (e-mail:thesilkroutejaisalmer@hotmail.com).

Tato společnost stejně jako hotel Ratan nabízí program dlouhý jeden a půl dne - One and half day program. Toho se účastním i já. Baťoh si mohu zdarma nechat v hotelu. Odjíždíme džípem od hotelu v 7:30 ráno do asi 45 kilometrů vzdálené osady. Cestou navštěvujeme Bada Bagh (Barabagh) - což znamená "Velká zahrada". Nástupce panovníka Jaisal, Jait Singh II, dal vystavět během svého panování v 16. století vodní nádrž. Okolní poušť se zazelenala a jeho syn Lunkaran později na nádrží umístil památník na počest svého otce. Dnes jsou zahrady i památník v dosti ubohém stavu.

Asi po hodině jízdy přesedáme na velbloudy. Klientů nás je pět (minimální počet pro realizaci výletu jsou dva). Každý máme svého velblouda. Můj se jmenuje Naďa ;) Nevím, jak dostal zrovna takovéto jméno. Doprovází nás tři průvodci. Thárská poušť zde je docela pestrá. Nejde o tak písečnou poušť jako je např. Sahara. Každou chvilku se mění vegetace. Občas poletuje nějaký ptáček. Zahlédl jsem dokonce srnky. Tak ty bych v poušti opravdu nečekal... Asi po dvou hodinách zastavuje ve stínu křovisek. Hoch z nedaleké osady zde pase kozy. Naši průvodci velbloudy odstojí a svážou přední nohy tak, aby se mohli pohybovat ale neutekly. Pak se hned dávají do přípravy oběda. Oběd připravují na otevřeném ohni. Zde v poušti jsem neočekával žádnou dobrotu, ale jídlo bylo velice chutné. Chutnalo jak v lepší restauraci ve městě. Na oběd k nám přijeli ještě další dva jezdci na velbloudech. Až později sjem zjistil, že ti sloužili jako průvodci skupince, která měla program začínající až odpoledne.

Asi po dovu hodinách pauzy pokračujeme opět dál. Tentokrát mne začínají bolet vnitřní strany noh. Asi po hodině a půl již ani nevím, jak mám sedět. Jedinou zastávkou je, když průvodci na šestého volného velblouda nakládají dříví. Ale to my zůstáváme v sedlech. Těsně před západem slunce přijíždíme k písečným dunám, ve kterých trávíme noc. Jakmile se průvodci postarají o velbloudy, tak již opět pro nás vaří večeři. My mezitím pozorujeme duny v okolí. Po chvilce se nepřestávám divit. Na velbloudu přijíždí obchodník a nabízí vychalzené pivo. Jednu láhev za INR 120. V restauracích stojí od 70 - do 100 INR. Po západu slunce hrajeme u ohně karty. Vybízím hlavního průvodce, ať nám vypráví nějaké "příběhy z pouště", ale jeho angličtina není moc valná. Druzí dva nemluví anglicky snad vůbec.

Noc je v půlce prosince docela chladná. Odhaduji, že těsně nad nulou. Je vhodné mít vlastní spacák, i když vám průvodci poskytnou přikrývky. Do ztemnělé noci je slyšet zpěv nějakého pasáka koz a rolničky...

Vstáváme časně za úsvitu. Naši průvodci nám podávají masala čaj přímo k našim pelíškům. To je příjemné. Snídaně na rozdíl od oběda a večeře byla chudší. Asi po dvou hodinách se naše karavana setkává s džípem. Ten nás veze zpět do města. Cestou se můžeme zastavit ještě v Lodhruva - bývalém hlavním městě této oblasti. Shodujeme se, že paláců jsem již viděli dost a tak tuto možnost vynecháváme.

Závěrem - výlet One and half day do pouště stál 1100 INR. Cena zahrnovala oběd, večeři a snídani, vlastního velblouda, transfer džípem hotel - památky - poušť - památky - hotel. S vodou, kterou nám poskytly k pití, jsem neměl problém ani když jsem ji pil nepřevařenou. Průvodci splnili vše, co bylo v programu slíbeno. Jedinou nevýhodou byla jejich slabá úroveň angličtiny.

Další nabízené programy

1. Over night program - začíná v 13:30, vynechává se dopolední jízda na velbloudech a oběd. S těmito klienty (mí němečtí přátelé) jsme se setkali až v písečných dunách. Zbytek programu by stejný. Cena 1000 INR.
  2. Two days program - stejný jako One and hlaf day program s tím, že se zahrnuje další oběd a ještě dvě hodiny jízdy na velbloudu. Cena 1200 INR.
  3. Three days and more.... -detaily neznám, protože jsem na ně neměl dostatek času. Ale některé výlety zahrnují návštěvy vesnic v poušti s přehlídkou místních tanců atd. Kamarád Jan z Německa takový výlet absolvoval před deseti lety. Byl z něho velice v rozpacích, protože ve vesnicích se k nim sbíhaly děti a žebraly o peníze.

TOPlist
Autor | Site Map | ©1996-2024 & disclaimer | info@vlasta.org | Aktualizováno: Březen 2010 | Doporučení Nahoru