vlasta logo vlasta logo

Cesty

English

Související odkazy jinam

Do Mad´arska jsem jel několikrát jako malé dítě s rodiči během prázdnin a jednou jsme pres tuto zemi jeli do bývalé Jugoslávie. Po více jak 35 letech jsem se sem vrátil se svojí rodinou. Dne 26.řijna 2017 jedeme poprvé s Klárkou a Johankou do zahraničí. Jedeme ještě společně s babičkou a dědou pražskou a rodinou Klárčiny sestry Simonky. Naším cílem je Budapešť, kde chceme navštívit vyhlášené termální lázně Szechenyi. Pojedeme autem a tak si již předem kupuji dálniční známky on-line pro Slovensko (www.eznamka.sk) a Mad´arsko (https://ematrica.nemzetiutdij.hu/).

Nedaleko Brna se nám porouchá zámek u kufru. Naštěstí provizorní oprava gumicukem funguje. Na oběd se zastavujeme ve městě Győr v restauraci Pálffy Étterem. Já jsem si dal doporučené "Szűzérmék kalodában" a bylo vynikající. Klárka si, s ohledem co by mohla jíst Johanka, dala "Marhapörkölt tarhonyával" což bylo OK, ale za tu cenu žádná sláva. Jinak přibližně šest hodin dlouhá cesta probíhá bez problémů.

Do hotelu Szonyietterem v Budapešti přijíždíme kolem páté odpoledne.

Následující den vyrážíme do města. Podle rosničky Simonky má být sice pod mrakem, ale nemá pršet. Kupujeme si skupinovou jízdenku na MHD a jedeme metrem. Krátce po příjezdu do centra se rozprší, a tak se rychle jdeme schovat do vyhlášeného tržiště "Central Market Hall". S Klárkou se shodujeme, že doporučená cukrárna vlevo od hlavního vchodu pro nás není žádný zázrak. Raději nakupujeme vyhlášenou papriku pro sebe i naše známé.

Po krátkém odpočinku na hotelu se opět vracíme do centra, abychom si vychutnali večeři během tříhodinové plavby po Dunaji. Johanka je naštěstí hodná, dokonce se i jako první odváží zatančit. Díky tomu, že svoji pozornost věnuje každou chvilku někomu jinému z nás, ta si večeři i plavbu můžeme všichni užít.

Následující den po snídani navštěvujeme na 6 hodin termální lázně Szechenyi. Po návratu do hotelu si ještě relaxujeme v hotelovém wellness.

Domu se vracíme v neděli. V Budapešti je nevlídno a prší. To ještě netušíme, že celou stření Evropu právě zasahuje orkán Herwart, který se umístí na druhém místě po orkánu Kyrill z roku 2007. Škody způsobené Herwartem budou vyčísleny na 1,37 miliardy korun. Díky tomuto orkánu jsou všechny čerpací stanice více jak 80km před Prahou mimo provoz a Foglarům došla nafta. Naštěstí jen několik kilometrů od domova. Výlet do Budapeště tak navzdory počasí se docela vydařil.

TOPlist
Autor | Site Map | ©1996-2024 & disclaimer | info@vlasta.org | Aktualizováno: Prosinec 2017 | Doporučení Nahoru